'חדר מיון קדמי' לפניות ציבור דוברי שפות זרות בירושלים

מוקד הפניות יפעל במתכונת של מיון הפונים והפנייתם לגוף מתאים להמשך טיפול וסיוע. את המוקד המיוחד יפעילו מתנדבים דוברי צרפתית, אנגלית ורוסית, שיקלטו את הפניות לסיוע בטלפון או באמצעות המייל
דוד קורצוייל No Comments on 'חדר מיון קדמי' לפניות ציבור דוברי שפות זרות בירושלים

גמליאל סבג שפעיל מאוד בקרב העולים הצרפתיים הוסיף ואמר כי דרושה עזרה גם בנושאים שאינם קשורים דווקא לתחום המוניציפאלי, כגון: ביטוח לאומי, סיוע משפטי, בעיות רפואיות ועוד

צילום: פלאש90
מוקד הפניות יפעל במתכונת של מיון הפונים והפנייתם לגוף מתאים להמשך טיפול וסיוע. את המוקד המיוחד יפעילו מתנדבים דוברי צרפתית, אנגלית ורוסית, שיקלטו את הפניות לסיוע בטלפון או באמצעות המייל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכינוס מיוחד שהתקיים אמש (א') בעיריית ירושלים, התכנסו נציגי ארגונים הפועלים בקרב אוכלוסיות עולים חדשים, יחד עם סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין, על מנת לגבש באופן מעשי הקמת מוקד ייעודי לפניות ציבור לדוברי שפות זרות.

בפגישה השתתפו גם דניאל ישראל מארגון 'נר יעלה', וכן אלכסנדר חייט מרכז הקהילות של עולי רוסיה החרדים בארץ ישראל וכן רבנים ועסקנים נוספים.

המשתתפים דנו באפשרויות השונות ובאמצעים הנדרשים על מנת לייצר מענה אפקטיבי ויעיל לפניות הנפוצות בקרב ציבור העולים דוברי צרפתית, אנגלית ורוסית אשר מתקשים לקבל מענה במוקדים הקיימים.

את הכינוס פתח יצחק פינדרוס שציין את עובדת היותו בן למשפחה דוברת שפה זרה ומשום כך הנושא קרוב לליבו, בהכירו מקרוב את הקשיים הנוספים הקיימים מעבר לקשיי השפה שנובעים מהבדלים ופערים תרבותיים של משפחות עולים. "להבדלים תרבותיים יש משמעויות רחבות ביותר הרבה מעבר לקושי עצמו עימם הם מתמודדים. גם על ילדים צעירים ששוהים לעיתים במוסדות לימוד המתנהלים בשפה לא מוכרת, וגם על גברים ונשים שנאלצים להתמודד עם מציאות זרה לחלוטין".

פינדרוס ציין מספר דוגמאות נפוצות בהן נתקלים העולים בקשיים, כגון: רישום למוסדות חינוך וגנים, בנושאי נדל"ן – קניית ומכירת נכסים, מציאת תעסוקה הולמת ועוד. הוא פנה אל משתתפי הפגישה וביקש מהם לסייע בהקמת מוקד הפניות, וביקש להדגיש כי "המטרה היא שיהיה מוקד שיקבל את הפניות ויעביר אותם לגורם המתאים. ככל שמאחורי המוקד יעמוד מגוון רחב יותר של נציגים שמתמחים בתחומים שונים, כך נוכל לתת סיוע לקשת רחבה יותר של פניות. קושי ובעיה קלה שיפתרו היום – יחסכו כאב ראש ועגמת נפש רבה בעתיד" סיכם פינדרוס את דבריו.

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין הוסיף על דבריו של פינדרוס ופירט את הצורך העמוק שקיים בשטח למוקד פניות ציבור שכזה. "אנחנו קוראים היום סיפורים שמתאימים לתקופות של פעם על מצוקות וקשיים ולא מאמינים שהדברים האלה קורים כאן אצלנו בירושלים. כאשר משפחה נתקלת בפקידות שזרה לה, היא מאבדת את האפשרות להבין את המצב ולקבל החלטה מושכלת כיצד לפעול. בעוד עשרים שנה יספרו את הסיפור הזה כאילו זה פרשיית ילדי תימן. עושים היום לילדי צרפת מה שעשו בעבר לידי עולים אחרים, רק שהיום זה נעשה בשיטות חדשניות יותר".

רוזנשטיין הוסיף כי מוקד הפניות יפעל במתכונת של מיון הפונים והפנייתם לגוף מתאים להמשך טיפול וסיוע. את המוקד המיוחד יפעילו מתנדבים דוברי צרפתית, אנגלית ורוסית, שיקלטו את הפניות לסיוע בטלפון או באמצעות המייל, במגוון תחומים מוניציפאליים ושירותים נוספים, כגון: חינוך, תעסוקה, רווחה, דיור, ועוד.

גמליאל סבג שפעיל מאוד בקרב העולים הצרפתיים הוסיף ואמר כי דרושה עזרה גם בנושאים שאינם קשורים דווקא לתחום המוניציפאלי, כגון: ביטוח לאומי, סיוע משפטי, בעיות רפואיות ועוד.

סבג סיפר על ההשתלשלות שהביאה להקמת המוקד. "לפני כשלוש וחצי שנים פנה אלי הרב פינדרוס ושאל איך עוזרים לקהל דוברי צרפתית. לפני שבוע שוחחנו והוא הציע לקדם את הקמת המוקד לפניות ציבור. לאחר שעתים שמענו על האסון עם האמא וארבעת הילדים. כנראה שלא פעלנו מספיק עד כה, אבל כעת מוטלת עלינו החובה של "עבדך ערב את הנער" לעזור ולסייע ככל שניתן לקהל זה. יש בקהילה של עולי צרפת מומחים בתחומים רבים, רפואה, כלכלה, תעסוקה ועוד. אם נשכיל להקים את המוקד באופן שיוכל לחבר ביניהם לבין הנזקקים לסיוע מקהל זה, תבוא להם רווחה והקלה רבה".

בסיום הכינוס, ביקש דוד סעדה להודות למשתתפים והוסיף כי "צריכים ליצור אמון במערכת הזאת על מנת שכל אזרח צרפתי ירגיש שזו הכתובת לכל פניה בכל נושא".



0 תגובות